Recenzie: „Eleanor și Park” de Rainbow Rowell

🌻Titlu: Eleanor & Park

🌻Autor: Rainbow Rowell

🌻Editură: Art (YoungArt)

🌻Categorie: Beletristică 14+ & Romance  






Eleanor a fost dată afară din casă şi, după un an, se întoarce să trăiască din nou împreună cu mama, fraţii şi tatăl ei vitreg. O şcoală nouă, unde nu cunoaşte pe nimeni şi toată lumea pare s-o urască. Nu-şi face nicio speranţă că şi-ar putea găsi prieteni şi, când se-aşază în autobuz lângă Park, un băiat tăcut, care nu vrea decât să fie lăsat în pace, să-şi asculte muzica şi să-şi citească benzile desenate, nu se-aşteaptă la mare lucru.


Însă unele poveşti de dragoste încep fără mari aşteptări şi se dovedesc a fi cu atât mai impresionante cu cât începuturile lor sunt mai modeste. Deşi sunt suficient de deştepţi să ştie că prima iubire nu durează, Eleanor şi Park au curaj cât să vrea s-o trăiască până la capăt, nu doar în ce are ea mai serios, ci şi în ce are mai amuzant, mai naiv şi mai stângaci.



Sunt sigură că mulți știți despre această carte. Eu abia am reușit să o citesc, am cumpărat-o la un târg de carte, undeva prin noiembrie. Am tot căutat-o online să o achizițonez, dar era peste tot stoc epuizat. La un moment dat a devenit o obsesie căutarea acestei cărți. Am renunțat să o mai caut și... am găsit-o la standul celor de la Art de la târg, suuuper! Am cumpărat ambele cărți traduse la noi de Rainbow Rowell și anume „Eleanor&Park” și „Fangirl”.

Totuși, mi-am propus în 2018 să citesc și cea de a doua carte!
Voi ați citit cărți de la Rainbow Rowell?




În carte este vorba, desigur, despre Eleanor și Park, doi adolescenți, doi elevi de liceu. Cartea începe prin prezentarea lui Eleanor și a vieții ei noi. Prin contactul ei cu colegii de liceu din microbuzul școlii.

Zilnic Eleanor își ocupă locul „neprimitor” de lângă Park din microbuz, zilnic este jignită de către colegi pentru că  pur și simplu există în acel microbuz.



Eleanor trece printr-o problemă de actualitate chiar, bullying-ul. Colacul de salvare a lui Eleanor este Park, chiar dacă la început cei doi nu-și vorbeau (aici vreau să fac o paranteză, să nu vă luați niciodată după prima impresie sau după cum se comportă anumite persoane cu o persoană nou cunoscută vouă. nu vă lăsați manipulați de cei din jur, cunoașteți persoana, nu ascultați despre ea). Park era cumva manipulat de către cei din jur, ascultând astfel părerile celorlalți despre Eleanor, însă totul a început prin „citit”, apoi a urmat muzica dintre ei și au ajuns un întreg. Nu vă spun multe, deoarece relația lor se formează într-un fel atât de dulce și de frumos, ca niște norișori roz, ayayay. 🌸🌸🌸


🍑Eleanor este dată afară din casă și este nevoită să locuiască împreună cu tatăl vitreg, mama ei naturală și frații ei într-o casă... mai puțin ospitalieră...

Ajunsă într-un oraș nou, Eleanor este nevoită să se înscrie și la o școală nouă, unde certurile și atmosfera tensionată de acasă sunt cele mai simple lucruri. 

Eleanor pur și simplu trece printr-un chin la liceu. Zilnic fiind hărțuită, batjocorită și luată în râs de către colegii ei, atât pentru aspectul fizic, cât și pentru comportamentul pe care-l avea aceasta; o adolescentă timidă și mai ciudățică. (avea un stil aparte de a combina hainele)

Prin ce trece Eleanor pare ireal, de la cuvinte jignitoare până la aruncarea hainelor în wc, de către colegele ei.

Ce mi-a plăcut la Eleanor a fost faptul că trece peste tot, încearcă să fie puternică și să se concentreze doar pe lucrurile pozitive care i se întâmplă; precum Park... 💖👫 o să vedeți despre ce vorbesc dacă citiți cartea!

Eleanor avea dreptate: nu era drăguță. Arăta ca o operă de artă, iar arta nu trebuie să fie drăguță; trebuie să te facă să simți ceva

🎧Park este un asiatic tare drăguț, dar de care am avut o părere tare proastă pentru că nu voia să socializeze deloc cu Eleanor, băgând în seamă doar cuvintele colegilor „populari”; dar cu fiecare pagină pe care o citim Park devine din ce în ce mai frumos, un om frumos, cu suflet bun.

Park provine dintr-o familie bună, cu doi părinți minunați și cu un frate. –mama lui chiar e un fenomen, replicile ei o să vă amuze – însă acesta are impresia că tatăl lui îl disprețuiește pentru că nu este mai băiețos. O să vedem într-un final susținerea tatălui într-o problemă de viață și moarte... 😔


– Ești persoana mea preferată. Dintre toate persoanele, din toate timpurile, tu ești preferata mea..

Din punctul meu de vedere, cartea „Eleanor & Park” nu este doar o carte foarte frumoasă, subiectul central nu este doar relația dintre Eleanor și Park, ci și prin ceea ce trec două firi diferite, doi adolescenți din familii diferite cu situații materiale diferite și din țări diferite. O să vedeți acte de bullying și metode de evadare.

Nu pot să spun în cuvinte cât de frumoasă este această carte, gândiți-vă pur și simplu la un parc liniștit, stați pe o pătură întinși la iarbă verde, cu soarele pe fundal și cu vată de zahăr în mână. Superbă!

O ultimă frază? Sfârșitul o să vă întristeze, oarecum, și o să aveți o singură frază după ce terminați: „CARE SUNT?”. Atât.



You May Also Like

18 comentarii

  1. Pare o carte tare interesanta. Nu am citit-o, dar cu siguranta mi-as dori sa o citesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. O recenzie foarte buna! Pare interesanta cartea....

    RăspundețiȘtergere
  3. Cât de frumoasă e recenzia! Și eu am citit cartea și mi-a plăcut mult. Am terminat-o în două zile și chiar m-a scos dintr-un reading slump, a fost chiar o carte ușurică de citit și foarte dulceagă.
    Lecturi plăcute și spor în tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  4. O recenzie minunata! Multumim pentru recomandare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Și eu am vrut s-o citesc la un moment dat, în urma unei recenzii, dar n-am găsit-o și s-au adunat atâtea pe wishlist că am uitat de ea. Acum am să încep s-o caut iar :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoasa recenzia! Nu am citit cartea, dar e interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pare o carte foarte frumoasa cu care as rezona.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce frumos ai scriiiiis! Mă gândesc să nu mai scriu recenzia, mai ales că nu mi-a plăcut atât de mult.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pe langa articolul in sine, ador enorm asezare in pagina. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  10. S-a notat! Am si eu acum o carte de adolescenti pe care o citesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am mai citit o astfel de carte de ceva timp, subiectul e actual si sper sa ajung sa o citesc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu am citit încă cartea dar în următoarea perioadă îmi voi face aprovizionarea de cărți de la Art.:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Si eu incerc sa cataloghez o persoana dupa prima impresie, desi de multe ori s-a dovedit a-mi forma o impresie gresitaq. O carte frumoasa pe care ar trebui s-o citeasca si adolescentii care se simt izolati de cei din jur

    RăspundețiȘtergere
  14. O recenzie bine scrisa care desigur ca va starni interesul celor carora li s-a adresat autoarea/autorul cartii. Poate erau bune si cateva cuvinte despre el/ea. Ca nu-mi dau seama daca prenumele de Rainbow este al unei femei sau al unui barbat.

    RăspundețiȘtergere
  15. Dacă aș primi câte un bănuț când mi-a zis cineva că este o carte minunatăăăă! Hehe, curând!♥ Recenzie faină, tigruțțțț

    RăspundețiȘtergere
  16. Vai, vreau să citesc cartea asta! Sunt sigură că e pe gustul meu. 💕

    RăspundețiȘtergere
  17. Ahh, ce mi-a plăcut cartea asta! Știu că am devorat-o și, totuși, încercam cumva să trag de timp ca să nu se termine. Mă bucur să văd că ți-a plăcut și ție!

    Lecturi frumoase în continuare îți doresc!

    P.S. Îmi place foarte mult cum îți strucurezi recenziile. :D

    RăspundețiȘtergere