11 Autori Pe Care Vreau Să-i Citesc Până Termin Liceul


Autori pe care trebuia să-i citesc până acum, dar de curând mi-a venit ideea asta de a-mi face listă cu autori pe care vreau să-i citesc până termin liceul sau doar autori pe care vreau să-i „testez”.


Sper să reușesc să citesc măcar o carte de la cei 11 pe care îi voi menționa:


1. F. M Dostoievski

 Da, spre rușinea mea încă nu am citit „Crimă și pedeapsă”, dar am în plan anul acesta să încep cartea și sper eu să o și termin. Am auzit că este destul de grea de citit cartea, dar în vară o să fiu mai liniștită și mai puțin stresată și voi lăsa cartea pe atunci.

Crimă și pedeapsă cred că este cea mai „populară” carte a autorului. Însă am mai văzut câteva cărți interesante și care m-au tentat. Cum ar fi: - „Frații Karamazov”, „Idiotul”, „Însemnări din subterană”, „Adolescentul” și „Demonii”. 


2. Jane Austen

Am luat mai de mult de pe un site cartea „Emma”,dar am zis să nu o citesc până nu-mi fac toată colecția completă. Anul acesta vreau să o cumpăr.



3. Lev Tolstoi

Crimă și pedeapsă”, „Război și pace”, „Mândrie și prejudecată”, aceste trei cărți nu aveau cum să lipsească din listă.

De la Tolstoi am mai văzut câteva cărți, dar vreau să citesc ce este mai important de la el și după dacă mă descurc cu cărțile lui o să continui. 


4. Charles Dickens

Știți că v-am recomandat cartea „Poveste de Crăciun” de la acest autor. Cartea pe care o știam de la acest autor a fost „Oliver Twist” și coperțile acestor cărți sunt geniale, singurul dezavantaj fiind mărimea scrisului. Scrisul este minuscul. 


5. Stendhal (Henri-Marie Beyle)

 Să fiu sinceră, până acum o lună nu am auzit de acest autor, am aflat la ora de română de el și de cărțile lui. Acum câteva zile am văzut din nou cărțile „Roșu și negru” în formatul de la Art. Am mai căutat câteva „informații” pe net despre el după și am zis că trebuie să-l citesc.


6. Gustave Flaubert

Hmm, cam acum două luni am luat de la bibliotecă 3 cărți, printre care și „Madame Bovary”, avea o descriere interesantă și mi s-a părut destul de ok pentru primele 30 de pagini pe care le-am citit. Nu am reușit să mai continui de la pagina 30, deoarece trebuia să o returnez mai devreme din cauză că venea vacanța, bla bla bla. Vreau să o iau din nou de la școală, dar mereu când mă duc este împrumutată cartea... fiind și singura carte de la acest autor și doar un exemplar din „Madame Bovary”.


7. Alexandre Dumas

 Ce copil nu a citit „Spărgătorul de nuci” sau „Cei trei mușchetari”? Eu, prezent! 😂 Chiar vreau să citesc cărțile de la Alexandre.


8. Honoré de Balzac

Un singur cuvânt: „bac”.

9. Surorile Bronte

 Dacă am adăugat-o pe Jane Austen și surorile Bronte aveau priotitate aici. Ador cărțile de la Adevărul, arată atât de bine.



10. Emil Cioran

 Ca să nu mai aud persoane „Citește Cioran!”. O să citesc, dar nu o să-mi placă sigur, sunt 80% sigură!


11. Franz Kafka
 Trebuia să-l citesc de la el cărți mai de mult, dar nu știu ce m-a reținut mai exact.


Aceștia 11 nu sunt singurii pe care vreau să-i citesc pe timpul liceului, dar nu am mai adăugat mai mulți ca să nu văd la sfârșit de clasa a 12a că mi-au mai rămas 8 de citit. Totuși, pe lângă cei 11 autori se mai numără: 
Ernest Hemingway, Virginia Woolf, Francis Scott Key Fitzgerald, Sylvia Plath, D. W Lawrence, Orhan Pamuk, Anton Cehov, Jules Verne, Haruki Murakami, Charles Bukowski.

Dacă mă uit pe listă sunt numai autori clasici, de aceea am și scris „până termin liceul”.

Voi ați citit cărți de la autorii menționați mai sus sau ați vrea să citiți?


You May Also Like

21 comentarii

  1. Rosu si negru de Stendhal vreau si eu să citesc.😍😍😍 Si mulți alți.😉

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu, de când am văzut cărțile de la Art am zis că trebuie să le citesc!
      Succes :D

      Ștergere
  2. Pe majoritatea vreau și eu să-i citesc, dar până acum, sinceră să fiu, deși parcă am vrut, nu m-am simțit atrasă de literatura clasică. Cred că fiecare carte trebuie citită la o vârstă anume și până acum nu m-am simțit oarecum pregătită să citesc operele astea. Poate totuși o să încerc și eu câteva până termin liceul. Îmi zicea un tip de a 10-a cu care vorbeam fix pe tema asta că aceeași impresie o avea și el, dar când a încercat "Idiotul" i-a plăcut la nebunie.

    Sper să reușești ce ți-ai propus, pupici! *.*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceeași problemă mi-am pus-o și eu înainte să fac această postare. Dacă nu este momentul potrivit pentru aceste cărți, dacă sunt prea mică? Apoi am zis dacă în ultimul timp m-am schimbat radical cred că o să reușesc să citesc câțiva clasici, deoarece am mai citit și sunt care mi-au plăcut. Eu zic că ar trebui să încerci câteva cărți!

      Mulțumesc și succes și ție! :D

      Ștergere
  3. Cărțile lui Dumas sunt superbe dacă reușești sa le prinzi gustul. Eu am citit de la el și Cei trei muschetari dar și Contele de Monte Cristo, care mi-a plăcut mai mult.
    Mi-am luat și eu anul trecut Crima și pedeapsa de la un anticariat și cred ca o voi citi și eu tot în vara. Cu toate ca și Idiotul mi-a fost recomandata de cineva care mă cunoaște și a zis ca mi s-ar potrivi.
    Mult spor și sper sa reușești măcar sa îi încerci pe toți! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aș vrea să încerc de la Alexandre Dumas-fiul cartea „Dama cu camelii” și la fel și „Cei trei mușchetari”. Citim amândoi în vară!

      Succes și ție! ♥

      Ștergere
  4. Dar "Mândrie și prejudecată" nu e de Tolstoi! Corectați lista.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ai înțeles tu greșit, dragă! Mă refeream strict la cei 3 autori, dacă te uiți atent nu am pus poză cu „Mândrie și prejudecată” la Tolstoi! Ziceam că cele 3 cărți de la primii 3 autori nu pot lipsi de pe listă, citește mai bine înainte să comentezi!

      Dată viitoare dă și tu fără anonim dacă ești așa cult!

      Ștergere
  5. "Crima si pedeapsa" este super <3 Si nu este o carte greu de citit, mie nu mi s-a parut asa.
    "Fratii Karamazov" (sunt doua volume, daca nu ma insel) chiar este o carte la care iti trebuie rabdare, trebuie sa fii acomodata cu stilul autorului :)
    Nu am citit "Cei trei muschetari", dar "Contele de Monte-Cristo" (de acelasi autor) este super <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm, mi-ai dat mai multă încredere atunci. Mulțumesc mult de încurajare și de opinie!

      xoxo

      Ștergere
  6. Interesant articol! Și eu vreau tare mult să citesc ”Roșu și negru” și să mai citesc ceva de Cioran.
    Lecturi plăcute dragă Tigruț! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. lipseste Dickens si n-ar trebui! E un scriitor grozav! Si incearca sa gasesti Citadela lui Antoine de Saint Exupery! Eu o citesc anual ( am 55 de ani!!!!) si de fiecare data imi spune altceva cartea asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveam cum să lipsească Dickens! :)
      Mulțumesc de sugestii :)

      Ștergere
  8. acum am observat- nu lipseste Dickens binenteles! scuze, ma lasa vederea!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu vreau să citesc mai mulţi ruşi până termin liceul (sper să şi pot face asta!). Şi la mine se regăsesc câţiva autori din lista ta ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Voiam și eu să mai caut autori ruși, nu cred că am citit până acum de la ruși. Mă bucur să văd că avem lucruri în comun. Succes!

      Ștergere
  10. Frumoase carti ti-ai propus :) . Bravo! . Eu le-am citit in liceu, acum multi ani ;) . Din pacte nu m-am impacat cu scriitorii rusi. De atunci i-am evitat in continuu. A trebuit sa citesc fiindca eram la un profil uman. "Mandrie si prejudecata" este cartea mea de suflet :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vreau să le citesc ca să am o bază, să descopăr și altfel de autori, nu numai John Green și alți autori contemporani.
      Mă bucur să aud asta! :D

      Ștergere
  11. Trebuie să citești cărțile lui Jules Verne! Mie-mi place tare mult cum scrie, deși mă mai scoate prietinu' mneu Jules din sărite (atunc când turuie prea mult cu geografia, încât am impresia că-i fostu' dirig și... mda, deja aud zbieretele din clasă). Dar serios, scrie genial. Eu am început „20.000 de leghe sub mări” și zilele astea sper s-o termin. Îți recomand „Vulcanul de aur” (nu numai fiindcă Jules scrie genial, ci și fiindcă îl plac enorm pe Summy Skim. Blond, visător și un puțintel introvertit, blabla, ei bine, da!). Eu am făcut cunoștință cu Jules Verne mai întâi prin intermediul desenelor animate cu Willy Fog :D Geniale, le știi? Trebuie să te uiți pe Internet la câteva episoade, îs hazlii rău de tot și mai au și umor și personajele geniale create de Jules transpuse în animale. :D

    Am citit „Mândrie și prejudecată” de Austen și sper ca zilele acestea să-i fac recenzie și să te conving s-o citești. :D

    Că tot vorbeam cu Daria (de la Cărțile Nopții) despre Kafka: băi, deci p-ăsta nu l-am citit și habar n-am ce-i de capul lui. Habar n-am de ce nu-mi vine nici să pun laba pe mouse ca să citesc o recenzie sau să caut prețul cărților lui. Brrr, îmi pare că-i un sinistru! Prea departe de Jules, prea departe de mine. Dar vedem...

    A, și eu vreau să citesc Stendi. Stendhal*

    RăspundețiȘtergere
  12. E așa frumos că ai ales autori clasici. :)

    RăspundețiȘtergere