Carte Clasică VS E-Reader

V-ați gândit vreodată cât de costisitor este să produci o carte ? Nu vorbim aici despre bani , ci despre copaci.

Mie îmi place foarte mult să citesc o carte normală , să simt foile , să îi simt textura , dar îmi place și oxigenul. Pentru o tonă de hârtie se folosesc 20 de copaci (aproximativ) și exista miliarde de cărți în lume.
Citeam foarte mult pdf prin clasele gimnaziale , nu-mi plăcea să cumpăr cărți și să le las acolo să se prăfuiască până le citesc.

Acum am probleme cu ochii , deoarece port ochelari din clasa aVa , nu am avut mari probleme până în clasa aVIIIa . În clasa a VIIIa citeam extrem de mult pdf , orice carte de pe wattpad îmi plăcea , stăteam seara și o citeam. Mi se înroșeau ochii și a doua zi eram foarte obosită.

Dacă nu aveam aceste probleme cu ochii , nu renunțam lă cărțile pdf , mi-aș fii achiziționat un e-reader și aș continua să citesc pdf. De ce ? 

Haideți să vă prezint câteva avantaje:

1. Cărțile de pe e-reader sunt mai ușor de cărat. 

Ex: Vrei să mergi într-o vacanță sau pur și simplu să mergi la școală , și tu citești momentan * Război și pace* de Lev Tolstoi . Este foarte greu să târăi cărtea după tine.
Pe când un e-reader este foarte ușor de luat după noi , este mic și ușor.

2. E-book-urile sunt mai ieftine decât cărțile normale.

3. Textura cărții.
Ex: O carte normală nu o să o puteți întreține pe cât de bine doriți , veți mai scăpa puțin ceai , o firmitură / doua , chiar o veți boți sau îi veți lăsa paginile îndoite , sau se va uda (nimănui nu îi place cum arată o carte , după ce se usucă).
Pe când pe e-reader veți avea toate cărțile intacte .

4.Mai mult spațiu !!!
Ex. Într-un e-reader putem să adăpostim în jur de 3.000 de cărți. Unde vom putea pune noi cele 3.000 de cărți în casa noastră ? Eu abia am +400 și nu mai știu pe unde să le mai pun.

Dăcă tot am prezentat avantajele unui e-reader , trebuie să spun și dezavantajele acestuia , nu ? Doar nu e perfect totul.

1. Vederea.
Ex. Dacă aveți ochii sensibili , nu vă recomand să citiți pdf ! Deloc. O să aveți probleme mai târziu.

2.Textura.
Ex. Cred , că tuturor ne place să simțim textura unei cărți clasice , nu ? Să o simțim !

3. Frumusețea.
Ex. Cred că tuturor ne plac să avem cărți prin casă , o bibliotecă a familiei , nu exagerat de multe. Tuturor ne place să ne vedem cărțile aranjate prin casă.

4. Protejarea.
Ex. Aici mă refer la protejarea copacilor , vor putea *supravețui* mai mulți copaci.

Din păcate nu multă lume își poate achiziționa un e-reader. Nu este vorba aici de bani , este vorba de sănătatea noastră.

Tuturor ne-ar face plăcere să salvăm copacii , dar este imposibil. 

Sunt autori care își scriu cartea pe foi , hărtie , și când au scris ceva cu non-sens , automat arunc acea foaie . Cum facem și noi la școală , la un test/examen , nu ?
Nu vreau să spun că autorii sunt de vină , doar că mulți preferă hârtia.
Cu toț abuzăm hârtia , uneori când nu este cazul !

Dacă tot se taie copaci pentru cărți , haideți să replantăm unul după ce am terminat de citit o carte !

You May Also Like

0 comentarii