Recenzie: " Hoțul de cărți " - Markus Zusak

Titlu: Hoțul de cărți

Autor: Markus Zusak 

An apariție: 2014

Categorie: Ficțiune

Nr. pagini: 568

Editura: RAO






Descriere:
Este anul 1939. Germania nazistă. Ţara îşi ţine răsuflarea. Moartea nu a avut niciodată mai mult de lucru, şi va deveni chiar mai ocupată. Liesel Meminger şi fratele ei mai mic sunt duşi de catre mama lor să locuiască cu o familie socială în afara oraşului München. Tatăl lui Liesel a fost dus departe sub şoapta unui singur cuvânt nefamiliar - Kommunist -, iar Liesel vede în ochii mamei sale teama unui destin similar. Pe parcursul călătoriei, Moartea îi face o vizită băieţelului şi o observă pe Liesel. Va fi prima dintre multe întâlniri apropiate. Lângă mormântul fratelui ei, viaţa lui Liesel se schimbă atunci când ea ridică un singur obiect, ascuns parţial în zăpadă. Este Manualul Groparului, lăsat acolo din greşeală, şi este prima ei carte furată. Astfel începe o poveste despre dragostea de cărţi şi de cuvinte, pe măsură ce Liesel învaţă să citeasca cu ajutorul tatălui ei adoptiv, care cânta la acordeon. În curând, va fura cărţi de la incendierile de cărţi organizate de nazişti, din biblioteca soţiei primarului, şi de oriunde le mai putea găsi. Hoţul de cărţi este o poveste despre puterea cuvintelor de a crea lumi. Cu o scriitură superb măiestrită şi arzând cu intensitate, premiatul autor Marcus Zusak ne-a dăruit una dintre cele mai durabile poveşti ale timpurilor noastre.

Părerea mea:

Ați citit vreodată o carte de aproape 600 de pagini . într-o zi ?
Am citit această carte în vacanța de iarnă , nu am auzit foarte multe despre această carte , este apărută în 2014 și eu abia în 2016 am reușit să o citesc . Îmi pare nespus de rău că nu am citit-o mai devreme.
Am adorat nespus de multe cartea aceasta !

Cred că deja știți că-mi place foarte mult să citesc despre: naziști , evrei , moarte , război , Germania , Hitler.

Voiam să o citesc , deoarece cineva mi-a spus că ațiunea se petrece în Germania , apare și Hitler. Mai exact 1939 , Germania nazistă , perioada mea preferată.
Voiam doar să o citesc , credeam că va fi o lectură plăcută , dar această carte m-a marcat destul de mult. Am înțeles cum era viața unui evreu pe atunci , prin câte trebuiau să treacă , câte aveau de îndurat.


Mi-a plăcut extrem de mult cartea , am avut diferite stări pe parcursul ei.
ex: piele de găină , plânsete , momente de bucurie , groază , frică.

Piele de găină: Atunci când Liesel împreună cu Rudy , erau la pod , iar Rudy află de ce Liesel merge la casa primarului.

Plânsete: Majoritatea scenelor din carte , îți creiază lacrimile.

Momente de bucurie: Cel mai bun , cred că este atunci când Max se trezește (veți înțelege după ce citiți cartea).

Groază: Desigur , bomb raids
Frică: Atunci când Hans Hubermann (tatăl vitreg al lui Liesel) este în acel camion și se anunța un bomb raid . (veți înțelege)


 Mi-a displăcut foarte mult TITLUL !
De ce ? Serios ?
* Hoțul de cărți* ? Bun , știu că în limba engleză substantivele nu au gen , dar în română care este scuza ?
Poate nu mai suna așa de bine dacă era tradus * Hoața de cărți* ?

*Hoțul* este o fetiță de 9 ani , pe nume Liesel Meminger , care trece mai întâi printr-o aventură groaznică. Până să ajungă la familia Hubermann , ea trece prin niște teribile întâmplări.

În primul rând , mama ei nu mai poate să aibă grijă de ea și de fratele ei , da Lisel are un frate (numele lui nu este precizat) și aceasta (mama lor) este nevoită să îi dea spre adopție. Familia Hubermann îi așteaptă cu nerăbdare , în special pe fratele lui Liesel.

În al doilea rând , Liesel își pierde fratele. Acesta este cel mai macabru moment , să-ți vezi propriul frate cum își dă ultima răsuflare , în timp ce aceștia erau în drum spre casa viitorilor părinți , acolo unde aveau să aibă o viață mai bună ; dar unde este cea mai bună viață , decât lângă propria mamă și fratele tău.

Când fratele lui Liesel este înmormântat , aceasta observa cartea " Manualul groparului " , aceasta fiind prima carte pe care o "împrumută". Aici este momentul în care Liesel își dezvăluie iubirea pentru cărți , chiar dacă aceasta nu știa să citească.


Liesel rămâne singură , ajunge la familia adoptivă , simpli necunoscuți . un oraș necunoscut , persoane necunoscute , singură . Cu un singur coșmar , moartea fratelui ei.
Liesel , se obișnuiește foarte greu cu noua familiei , noroc de Hans Hubermann care o ajută foarte mult să se obișnuiască cu noile împrejurări. Să fim sinceri , Rosa Hubermann , nu este atât de drăguță pe cum o credeam eu la început.



După ce că viața ei era destul de grea în noua familie , Liesel este trimisă la școală pentru prima dată.
Totul se schimbă când aceasta este scoasă în fața clasei pentru a-și scrie numele pe tablă. Ea nu știa să scrie și nici să citească. După ce toată clasa a început să chicotească , în pauză , în curtea școlii un băiețel începe să se amuze pe seama ei , din cauză că aceasta nu știe să citească și să scrie.
Aceasta nu a suportat jignirile și batjocura adusă de acel elev și îl snopește în bătaie.
După toate întâmplările din prima zi de școală , Liesel se hotărăște să învețe să citească.

Liesel în aceiași zi , se împrietenește cu micuțul Rudy , copilul tipic german , alb & blond.
Deși este un băiețel , acesta devine prietenul de încredere a lui Liesel.
Află că sunt vecini și încep o strânsă prietenie , petrecându-și mai mereu timpul împreună, Povestind sau jucându-se football , furând câte o carte etc.
Dacă nu ați citit încă cartea și-mi citiți recenzia , sigur vă întrebați care este legătura între titlu și poveste , nu ?

Liesel nici măcar nu știe să citească sau să scrie , cum poate fi un hoț ? Hoț de cărți...
După întâmplarea de la școală , Liesel decide să învețe să citească , pe timpul nopți cu ajutorul lui Hans , ea citește , învață. Deși uneori Hans mai adoarme , ea continuă să citească.
Seară de seară , ea citește , citește și avansează , destul de mult. După ce avansează la citit , își deschid în pivniță un mic " ABECEDAR ". Începe să scrie acolo , scrie alfabetul și sub fiecare literă , cuvintele pe care nu le cunoaște pentru a le învăța.

Bun , acum Liesel știe să citească și să scrie , ce mai trebuie ?
Aaa , furturile de cărți.

Într-o zi , Rosa (mama) o trimite pe Liesel la Ilsa (soția primarului) pentru a-i duce rufele. Liesel descoperă....


Trebuie să citiți neapărat această carte , indiferent de preferințele voastre în materie de cărți. Cartea aceasta este o explozie de sentimente , o veți devora. Eu nu am putut să o las din mână . veți vedea că această carte merită tot timpul acordat , deși este lungă , este ușor de citit.


La început o să vi se pară puțin ciudat cum se descrie cartea , deoarece veți crede că e un copil care povestește , o să vă dați seama din poza de mai sus.

Vă las și câteva citate care mi-au plăcut :


Un om nu are o inimă ca a mea. Inima omenească este o linie, în timp ce a mea este un cerc şi posed abilitatea infinită de a fi la locul potrivit la momentul potrivit. Consecinţele acestui lucru sunt că mereu găsesc oameni în cel mai bun moment al lor şi în cel mai rău. Văd urâţenia şi frumuseţea lor şi mă întreb cum poate cineva să fie în două feluri în acelaşi timp. Totuşi, ei au un lucru pe care îl invidiez. Oamenii, lăsând la o parte orice altceva, au bunul-simţ de a muri. "


"A nu pleca: un act de încredere şi de iubire descifrat deseori de copii. "

"Oamenii, lăsând la o parte orice altceva au bunul-simţ de a muri."


Dacă ați citit cartea , vă recomand și filmul ♥


RATING:

Lectură plăcută !

You May Also Like

11 comentarii

  1. Frumoasa recenzie, tentanta. Se vede ca aceasta carte ti-a mers la suflet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc , înseamnă enorm aprecierea pe care mi-o oferi ♥
      Am încercat cât se poate de mult să vă transmit și vouă sentimentele pe care mi le-a oferit această carte . Este o carte de suflet ♥

      Ștergere
  2. Waa, evident că am auzit de cartea asta, ba chiar am și împrumutat-o acum câteva luni de la o prietenă și încă e la mine (rușine să-mi fie), însă m-am apucat de ea și pur și simplu pe moment n-am putut să o continui. Dar acum cu siguranță mă voi reapuca de ea, mai ales că și eu iubesc cărțile/filmele ce țin de nazism, evrei, Hitler etc. :D
    Mulțumim pentru frumoasa recenzie și lecturi minunate în continuare! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am găsit-o la biblioteca liceului , woow
      Chiar trebuie să o termini , aștept recenzia ta cu mare drag , sigur va fi una lungă și chiar vreau să văd dacă îți va plăcea. Este o carte minunată , care te face să-ți apreciezi propria viață mult mai mult.

      Acum am niște cărți super , abia aștept să le fac recenzia ♥
      Mulțumesc pentru susținere ♥

      Ștergere
  3. Minunata recenzia ta ... Am auzit multe despre această carte... dar nu am îndrăznit să o cumpăr ... Recenzia ta mi-a întărit speranța ca această carte este foarte frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. E prima carte la care am plâns. Mi-nu-na-tă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iubesc aceasta carte! Eu una dintre preferatele mele si asa va ramane. E cea mai buna carte despre perioada nazista pe care am citit-o pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu siguranță una dintre cele mai bune cărți citite și de mine vreodată! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere